Jak sprzedawać w e-commerce?
Od kilku lat mamy do czynienia ze zdecydowanym wzrostem akcji sprzedaży internetowej. Dotyczy to nie tylko Polski, ale przede wszystkim najbardziej rozwiniętych krajów, na czele ze Stanami Zjednoczonymi, Chinami oraz przedstawicielami Europy Zachodniej. Miał na to wpływ nie tylko rozwój technologiczny, ale przede wszystkim pandemiczne zawirowania i ograniczenie funkcjonowania sklepów stacjonarnych.
Komu chcesz sprzedawać?
Wiele osób niezaznajomionym z rynkiem sprzedaży internetowej nie zdaje sobie sprawy, jak gigantyczny jest to rynek. Dla dużej części mieszkańców Polski oraz innych krajów chętnie korzystających z usług e-commerce, w internecie możemy zakupić buty, torebkę, czy też nowy sprzęt elektroniczny. Prawda jest jednak taka, że rynek przeznaczony dla klienta indywidualnego to zaledwie kropla w gigantycznym morzu. Zdecydowanie większe zyski przynosi sprzedaż takich produktów jak termometry bimetaliczne lub inne przedmioty o niesamowicie trudnych do wymówienia nazwach. Dlaczego? Ponieważ są one przeznaczone dla klienta biznesowego, który po prostu musi je kupić do realizacji własnych zamówień. Właściwa ocena profilu swojego klienta pozwala na łatwiejszą sprzedaż swoich produktów.
Kolejne kroki w analizie odbiorcy
Wiemy już, jakiej grupie chcemy sprzedawać swoje produkty. Teraz warto się dowiedzieć, w jaki sposób do niej dotrzeć oraz jak sprawić, aby chciała ona skorzystać z naszych usług. Bardzo dobrym przykładem takiego działania jest porównanie możliwości zapłaty. Takie urządzenia jak komory chłodnicze czy nawet pojazdy wykorzystywane przez przedstawicieli handlowych nie są kupowane w klasyczny sposób. Płatność jest rozbijana na raty, w formie leasingu lub kredytu. Przy nieco mniejszych produktach możemy już wymagać uiszczenia całej opłaty. Takie detale mogą decydować o tym, czy dany klient będzie chciał wchodzić z nami w długofalową współpracę.
Opcje dostawy
Nie ma znaczenia, czy mówimy tutaj o kliencie indywidualnym, czy biznesowym. W przypadku każdego produktu niezwykle istotne jest to, w jaki sposób możemy go dostarczyć. Przy mniejszych gramaturach nie ma zbyt wielkiej filozofii. Kapsułki do prania lub płytę zamówiona w preorderze można dostarczyć zarówno do specjalnego paczkomatu zlokalizowanego praktycznie na każdej ulicy. Inaczej wygląda sprawa z większymi gabarytowo przedmiotami. Wtedy duże znaczenie ma dowóz oraz dodatkowo możliwość wniesienia takiego zakupu, ale również złożenia go na miejscu. To rozwiązanie jest szczególnie popularne przy zakupach w firmach budowlanych.